Przejdź do głównej zawartości

śliwka w ażurach



 ...czyli dawno planowany udzierg letni, który (nie)oczekiwanie stał się projektem przyszło letnim – w związku z dobiegającym końca sezonem ciepłym nie zdążę się nim nacieszyć:)
 


Wykonany z 210 g cienkiej bawełny Virginia Anilux na cienkich drutach nr 2.0...





Forma raglanu z dekoltem pogłębianym za pomocą rzędów skróconych, rękawy 3/4 – proste, nieznacznie zmarszczone przy mankietach.
Wzór zaczerpnięty z książki Mary Webb Robótki na drutach, delikatnie zmodyfikowany na potrzeby projektu...


...zbierałam się do tego projektu dłuuuugo – między innymi dlatego, że bawełna stanowi dla mnie nie małe wyzwanie – przede wszystkim w wyrobie gotowym – sztywna i zbyt długo schnąca dzianina, która szybko traci walory świeżości...te 200 g sweterka ku mojej radości wyjęłam po wirowaniu z pralki prawie suche.......stwierdziłam więc, że jeżeli sięgnę jeszcze po bawełnę to na pewno w jej podobnie cienkim wydaniu i formie ażurów, lub dżerseju na grubszych drutach dla uzyskania podobnego efektu.





...póki co rozglądam się za dzianina jesienną – puszystą, miękką i niezwykle ciepłą; i kilka pomysłów już kiełkuje...obym tylko zimy nie przegapiła:)





m i ł e g o   t y g o d n i a ☺

Komentarze

  1. Jak zwykle super! Przypominam Ci dyskretnie, że miałaś napisać o tym wyrabianiu dekoltu rzędami skróconymi :) Pozdrowienia i miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)....i tak, pamiętam, przepraszam za tą zwłokę i proszę o jeszcze chwilę cierpliwości;)

      Usuń
  2. Wspaniała!
    Wszystko mi się w niej podoba :-) A Ty świetnie w nim wyglądasz.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wyszło i cudnie w niej wyglądasz,pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow!!! Piękna bawełniana śliweczka:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Super!!! Naprawdę piękna!!! Musiało się długo dziergać na takich cienkich drutach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) samo dzierganie może nie było tak długie jak to zbieranie się do tego dziergania...

      Usuń
  6. Świetna! I w pięknym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wiesz co? jak ze sklepu ;) (proszę traktować to jako komplement!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niezwykły komplement!...dziękuję:)

      Usuń
  8. Wszystkie Twoje prace ogromnie mi się podobają. Mają w sobie to, co mnie pociąga. Doskonałe wykonanie, ciekawe formy i tę lekkość, która powoduje, że patrzysz i widzisz piękną dzianinę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. normalnie nie wiem jak dziękować...tyle budujących komplementów!...pięknie dziękuję za uznanie!

      Usuń
  9. Bardzo ładny i jak zwykle dopieszczony w szczegółach. Wpasowałaś aię akurat w sezon śliwkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna bluzeczka - wygląda bardzo interesująco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...tym bardziej, że wzór sam w sobie nie zoobowiązujący:)

      Usuń
  11. Fajnie wyszła ta bluzka - ale jak przeczytałam, na jakich "grubych" drutach ją udziergałaś, to mnie osłabiło ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.....a z drutami nie było tak źle, jak efekt wychodzi oczekiwany to mozół pracy idzie w zapomnienie:)

      Usuń
  12. Piękna, wydaje się bardzo lekka i pewnie taka jest skoro na 2 dziergana. Pięknie w niej wyglądasz. No i terminowo czasowo w sam raz: sezon śliwkowy trwa w najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie:)
      a i owszem nie tylko wygląda lekko ale i jest lekka co mnie niezwykle cieszy:-)

      Usuń
  13. Zachwycająca:))))Pozdrowionka serdeczne:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna śliweczka. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. śliczny wzór, uroczo podkreślony śliwkową bawełną. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję:)
      ...a wzór w sumie prosty i taki można powiedzieć ażurowy klasyk:)

      Usuń
  16. O, jaka smakowita śliwka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładny wzór. Fajnie wygląda ta nowa bluzeczka. Robiłam kiedyś z Glorii Aniluxu, ale nie podobała mi się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, że włóczka....ta nawet nie jest najgorsza, choć ma tendencję do spierania się...
      Dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Piękny ten sweterek, wspaniała robota.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękny wzór, świetnie wygląda bluzeczka w tym kolorze. Doskonałe wykonanie. Zachwycam się i podziwiam.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj,
    Piękna bluzka, perfekcyjne wykonanie i te wspaniałe, moje ulubione, rękawy 3/4. Podziwiam za druty nr 2, bo ja mam bardzo rzadko okazję dziergać na tak cienkich.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)...ja z kolei rzadko dziergam na grubszych niż 4...

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

dwa do przodu

........trzy do tyłu
Tak mniej więcej kształtują się moje hobbystyczne poczynania. Porządkując dotychczasowe dokonania nie wiele powstawało bez prucia...stąd też nieuniknione wrażenie, że włóczka wije się w czasie bez satysfakcjonującego efektu. Skończone dzianiny wiszą bezczynne na haczykach kolejnych dni czekając na zmiłowanie aparatu....i tak oto minęły dwa miesiące...

Powstało w tym czasie kilka pomniejszych udziergów, o których będzie w innym – nieokreślonym czasie (?)

A teraz coś zupełnie nowego dla mnie: projekt S u m m e r ANKESTiCK:


Prosty letni top, o bardzo ciekawej konstrukcji, przemyślanej w niepowtarzalny sposób, który mnie osobiście bardzo zaskoczył. Nauczyłam się przy jego okazji niemieckiej metody rzędów skróconych – w mojej ocenie idealnej w przypadku przerabiania dżerseju.


Kumulując nowości postanowiłam też wykonać ten top z lnu. Sięgnęłam po niego po raz pierwszy w życiu, pełna obaw jaki przyniesie to skutek bo wszystko co o nim wiedziałam, to że jest sztywny i m…

gdy nie dziergam

...nie nudzę się;)
Czasem pojawia się nagła potrzeba wykonania wykraczającej po za dziewiarstwo formy.
Jest to forma wciąż manualna będąca zazwyczaj namiastką ambitnego planu poszerzenia umiejętności w zakresu krawiectwa.... nie ukrywam, iż pomysł wcielenia formy odzieżowej przemknie mi incydentalnie przez głowę, szybko jednak  kończy się na wymówkach braku czasu, miejsca, doświadczenia  i tym podobnych.......ostatecznie to dziewiarstwo zdominowało inne potrzeby:)
i tak wszystkie wygórowane założenia (krawieckie lub inne) zamykają się w jednym worku: dosłownie – w worku na robótkę:


albo raczej w prototypie: bo powstawał intuicyjnie począwszy od jego wymiarów a na dodatkach kończąc....


Odpinana rączka, metalowy solidny zamek, wymyślona na poczekaniu  mała kieszonka na dodatki rękodzielnicze...... to wszystko składa się na pokaźną formę, w której schowa się nawet sweter w progresie....a to jak wiemy potrzebuje miejsca.





Lewostronnie potraktowany dżins, szara płócienna tkanina i bawełni…

winter leaves shawl

marzec 2017:
planuję aktualizację wzoru, jeżeli ktoś ma jakieś uwagi co do opisu lub schematów chętnie je uwzględnię :)





Materiały:

Włóczka: Baby Merino Drops (50g/ 175m) –4/5 motków Druty: 3,0; 3,5
Motyw: liczba oczek podzielna na 18 + 1
Skróty:
o.p. - oczko prawe
o.c. - oczko środkowe
M1L - dodać jedno oczko w następujący sposób:
wkłuć lewy drut od przodu pod poprzeczną nitkę pomiędzydrutami i przerobić na prawo od tyłu
M1R - dodać jedno oczko w następujący sposób:wkłuć lewy drut od tyłu  pod poprzeczną nitkę pomiędzy
drutami i przerobić na prawo od przodu
rz. - rząd/y

Instrukcja:
nabrać na drut okrągły 3,0  5 o. i przerobić 1 rz. na lewo(tego rzędu nie liczymy);
oznaczyć markerem oczko środkowe
rząd 1: 2o.p., M1L, o.c., M1R, 2o.p. – 7o.
rząd 2: wszystkie oczka  przerobić na lewo
rząd 3: 2o.p., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, o.ś., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, 2o.p. –11o.
rząd 4: oczka lewe
rzędy 3 i 4 powtarzać jeszcze o 88 razy –187o.


Następnie zmienić drut na 3,5 i kolejno przerabiać: 1.16 rzędów według sch…