Przejdź do głównej zawartości

spacerowy opis





Dziękując za wszystkie komentarze postanowiłam podzielić się swoim ostatnim wytworem, pełna ciekawości jakie przyniesie to efekty....



S p a c e r  p o  S z e t l a n d a c h  - c h u s t a; ( W a l k  f o r  S h e t l a n d - s h w a l )


Materiały:
Włóczka: Lima Drops (50g/ 90m) - 6 motków
Druty: 4,5
Motyw:
Tradycyjny wzór szetlandzki - liczba oczek podzielna przez 17+1
Skróty: 
w opisie i w tłumaczeniu schematu użyłam nomenklatury angielskiej (...od dłuższego czasu jest mi ona bliższa)
o.p. - oczko prawe
o.c. - oczko środkowe
M1L - dodać jedno oczko w następujący sposób: wkłuć lewy drut od przodu pod poprzeczną nitkę pomiędzy drutami i przerobić na prawo od tyłu
M1R - dodać jedno oczko w następujący sposób: wkłuć lewy drut od tyłu  pod poprzeczną nitkę pomiędzy drutami i przerobić na prawo od przodu
rz. - rząd/y

Instrukcja:
1. nabrać na drut okrągły 5 o. i przerobić 1 rz. na lewo(tego rzędu nie liczymy); oznaczyć markerem oczko środkowe
2. przerobić pierwszy rz. w następujący sposób: 2o.p., M1L, o.c., M1R, 2o.p. drugi  rz. przerobić na lewo
3. następne 34 rz. przerobić ściegiem gładkim prawym w następujący sposób: rz. nieparzyste: 2o.p., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, o.ś., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, 2o.p.; rz. parzyste - oczka lewe ...na drucie będzie 75 o.
4. przerobić oczka według schematu 1 ....111 o.
5. przerobić 10 rz. ściegiem gładkim  prawym w sposób podany w punkcie 3 ....131 o.
6. przerobić oczka według schematu 2 ....167 o.
7. przerobić 10 rz. ściegiem gładkim  prawym w sposób podany w punkcie 3 ....187 o.
8. przerobić oczka według schematu 3 ....223 o.
9. przerobić 20 rz. ściegiem francuskim dodając oczka jak punkcie 3, oczko środkowe przerabiać w rz. nieparzystych na prawo, w rz. parzystych na lewo. Zakończyć 263 o.
10. Zblokować i cieszyć się miłym i ciepłym dotykiem wełny....












Mam nadzieję, że opis jest czytelny i przejrzysty...jeżeli wyłapiecie w nim jakieś błędy - dajcie znać, natychmiast je skoryguję. 
Tymczasem życzę miłego dziergania!








Komentarze

  1. Opis bardzo klarowny, zrobię sobie taką jak trochę zamieszam w kolejce "do zrobienia" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna chusta. Na pewno się na nią skuszę. Dziękuję za jasny opis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,
    a czy przypadkiem po gładkim prawym a przed pierwszym schematem nie powinno być 79 oczek?
    Pozdrawiam
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
  4. Lovely shawl. Is there an English translation available? I would love to knit this.
    Thank you.

    OdpowiedzUsuń
  5. I found the translation. Thanks.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna prezentacja i na pewno spróbuję tego wzoru jak tylko będę miała chwilkę. Ja najbardziej lubię dziergać przy wykorzystaniu włóczki https://alewloczka.pl/pl/c/Drops-Paris/43 i jestem zdania, że nie ma lepszej od tej. Oczywiście każdy z nas ma inne preferencje.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

w końcu...

Nadeszła wiosna. Może i nawet wczesne lato, które rozpieszcza nas ciepłem słonecznego blasku. W końcu jest ciepło. W końcu też udało mi się skończyć dziejący się zbyt długo i z dozą niepowodzeń prosty – acz nie prostacki kardigan. Kupiłam projekt, wybrałam włóczkę i zaczęłam dziergać....stosunkowo dawno temu.... Bezkres dżerseju na cienkich drutach dzieje się powoli, więc gdy po skończeniu całość korpusu okazało się, że nie trafiłam z wymiarem otworów na rękawy to sami rozumiecie delikatne rozczarowanie jakie mnie ogarnęło. Próbowałam sztukować, dzielić i markować nietrafioną część swetra  – bezskutecznie; bo im bardziej proces kombinacji technicznych nabierał tempa tym większe rozbieżności ukazywały się moim oczom.. Sprułam. Kolejne podejście okazało się porażką do kwadratu bo popełniłam ten sam błąd w tym samym miejscu....byłam już wtedy bliska rezygnacji uświadamiając sobie ilość godzin jakie zmarnowałam! Ów czas nie pozostawił mnie jednak obojętnej i dał mi podstawową

...

wielokropek – znak interpunkcyjny w postaci trzech umieszczonych obok siebie kropek (…) używany przeważnie na końcu zdania, dla zaznaczenia fragmentów pominiętych ...pominę więc tłumaczenie coraz mniejszej aktywności. Przytaczanie tych samych spostrzeżeń o płynącej zbyt szybko codzienności, o braku światła do zdjęć, o wielu planach, które z równą intensywnością pojawiania znikają w przyszłości pod wspólnym mianownikiem: jutro. Ten, z kolei migiem przekształca się w bliżej niesprecyzowane: potem, kiedyś, innym razem. Nawet samo dzierganie idzie mooooozoooooolnie...beznamiętnie schodzą z drutów pomniejsze  dzianiny...te pełne namiętności twórczej powodują stan niezrozumiałego zmęczenia... Taki mniej więcej jest aktualny status mojego hobby i związanego z nim blogowania: pogłębiające się niezadowolenie. Nie chce udawać ambitnie przemyślanych epickich przerw w pisaniu bloga, bo takowych nie ma. Jeszcze nie dawno próbowałam walczyć o wielkie treści każdego zdania; ba! słowa nawet.