Przejdź do głównej zawartości

przy okazji

.

..szklanych impresji powstała forma ulubiona – bransoletka – podwójna i w bardzo trafionym zestawie kolorów:



...bo pasująca do każdego niemalże granatu, który nie jedno ma imię...




jest moją ulubioną – jest  po prostu moja:)...jeżeli się komuś spodoba może powstać jej replika:)


powstała też nie wymagająca spirala w odcieniach bieli i opalizującej pozłoty:



przy okazji tej chcianej bransoletki powstało również zdobne opakowanie...przy okazji więc zainteresowanym wyjaśnię jak je wykonałam...


Pudełko wykonane z szkolnego brystolu, który dostępny jest w większości sklepów papierniczych, poniżej szablon pudelka wraz z wymiarami:


Pomarańczowy kontur to schemat części bocznych pudełka: można go wyciąć z grubszej tektury – będzie służył jako szablon do odrysowania linii zgięć łuków. Linie zgięć można nanieść na brystol za pomocą rysika, lub tępą stroną końcówki noża, 
Po wydrukowaniu tego schematu w formacie A4 powinniście mieć skalę 1:1 co powinno ułatwić odrysowanie schematu, można go też wydrukować na papierze przylepnym ( również jest dostępny w sklepach papierniczych) nakleić na grubszy brystol i po prostu wyciąć. 

Po wycięciu schematu i naniesieniu linii zgięć, składamy pudełko na pół i sklejamy za pomocą kleju lub taśmy dwustronnie przylepnej i otrzymujemy coś takiego:


...nieznacznie widoczne jasne linie są właśnie liniami gięcia.

...następnie chwytamy  pudełko wzdłuż prostych krawędzi i delikatnie ściskamy do siebie – o tak:


Potem zaginamy łezkowate formy do środka...wymaga to trochę staranności i wyczucia –  jak w origami...


istotnym jest tutaj fakt, że im mocniej zaznaczona linia gięcia tym łatwiej potem zagiąć pożądane części...


Ot i mamy pudełko. Ozdabiamy je według woli, ja za pomocą własnoręcznie sklejonych papierowych kokard, których instrukcję wykonania znalazłam tutaj:), tą prezentowaną tutaj wykonałam z jakiegoś starego katalogu z współczesnym designem...:)
Mam nadzieję, że instrukcja jest czytelna bo szczerze przyznam, że pomimo faktu iż jestem "techniczna" nie do końca potrafię dokonać technicznego opisu wykonania....

Spieszę kończyć udzierg przyszło–letni...tak bardzo spóźniony i ponawlekać kilka(set)koralików i wykonać kilka innych manualnych czynności....oj lubię jak się dzieje, tylko nie wszystko na raz:)

m i ł e g o   t y g o d n i a☺




Komentarze

  1. Bransoletki śliczne! Dzięki za opis pudełka - bardzo czytelny

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za podpowiedź :) I Tobie miłego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna bransoletka- jakoś do tej pory obojętnie przechodziłam obok tych sznurów z koralików, wczoraj spróbowałam sama i zachorowałam na nie :)) mam tylko pytanie- jaką średnicę mają końcówki, których używasz, bo nie wiem, czy dobre zamówiłam ;) a pomysł na pudełko wykorzystam na pewno :)

    pozdrawiam jako stała podglądaczka :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczności jak zwykle u Cibie! ;) Zazdroszczę zdolności!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za miłe pochwały:)
    W kwestii końcówek - to wszystko zależy od grubości koralików – w znacznej większości używam koralików 11/0 – 6k w rzędzie i do tego stosuję końcówki o średnicy 6,5/7 mm w środku. Na tą samą ilość koralików 8/0 używam zazwyczaj końcówek o średnicy 9 mm.
    Przepraszam za tak opóźnioną odpowiedź, mam jednak nadzieję, że wciąż przydatną:)
    Pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
  6. W poszukiwaniu schematu prostego pudełka tu trafiłam, ale przespacerowałam się po Twoim blogu i z prawdziwą przyjemnością pooglądałam cudeńka, które tworzysz. Zarówno te na drutach jak i koralikowe bransoletki, których nijak opanować nie mogę... ;-(.
    Pozdrawiam i jeszcze tu trochę pobuszuję... :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pudełeczko super. Mam pytanko w jakim programie komputerowym był robiony szablon pudełeczka?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

dwa do przodu

........trzy do tyłu
Tak mniej więcej kształtują się moje hobbystyczne poczynania. Porządkując dotychczasowe dokonania nie wiele powstawało bez prucia...stąd też nieuniknione wrażenie, że włóczka wije się w czasie bez satysfakcjonującego efektu. Skończone dzianiny wiszą bezczynne na haczykach kolejnych dni czekając na zmiłowanie aparatu....i tak oto minęły dwa miesiące...

Powstało w tym czasie kilka pomniejszych udziergów, o których będzie w innym – nieokreślonym czasie (?)

A teraz coś zupełnie nowego dla mnie: projekt S u m m e r ANKESTiCK:


Prosty letni top, o bardzo ciekawej konstrukcji, przemyślanej w niepowtarzalny sposób, który mnie osobiście bardzo zaskoczył. Nauczyłam się przy jego okazji niemieckiej metody rzędów skróconych – w mojej ocenie idealnej w przypadku przerabiania dżerseju.


Kumulując nowości postanowiłam też wykonać ten top z lnu. Sięgnęłam po niego po raz pierwszy w życiu, pełna obaw jaki przyniesie to skutek bo wszystko co o nim wiedziałam, to że jest sztywny i m…

winter leaves shawl

marzec 2017:
planuję aktualizację wzoru, jeżeli ktoś ma jakieś uwagi co do opisu lub schematów chętnie je uwzględnię :)





Materiały:

Włóczka: Baby Merino Drops (50g/ 175m) –4/5 motków Druty: 3,0; 3,5
Motyw: liczba oczek podzielna na 18 + 1
Skróty:
o.p. - oczko prawe
o.c. - oczko środkowe
M1L - dodać jedno oczko w następujący sposób:
wkłuć lewy drut od przodu pod poprzeczną nitkę pomiędzydrutami i przerobić na prawo od tyłu
M1R - dodać jedno oczko w następujący sposób:wkłuć lewy drut od tyłu  pod poprzeczną nitkę pomiędzy
drutami i przerobić na prawo od przodu
rz. - rząd/y

Instrukcja:
nabrać na drut okrągły 3,0  5 o. i przerobić 1 rz. na lewo(tego rzędu nie liczymy);
oznaczyć markerem oczko środkowe
rząd 1: 2o.p., M1L, o.c., M1R, 2o.p. – 7o.
rząd 2: wszystkie oczka  przerobić na lewo
rząd 3: 2o.p., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, o.ś., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, 2o.p. –11o.
rząd 4: oczka lewe
rzędy 3 i 4 powtarzać jeszcze o 88 razy –187o.


Następnie zmienić drut na 3,5 i kolejno przerabiać: 1.16 rzędów według sch…

;(

...z mozołem owada próbuję ogarnąć moje jesienne zachciewajki i plany

 ...i mi nie wychodzi
 ...zbyt dużo chcę zmieścić w mocno ograniczonej czasoprzestrzeni o synonimie 24h