Przejdź do głównej zawartości

zwyczajnie niezwyczajny



W mojej szafie mam jeden ciągły brak — brak prostego kardiganu bądź innej formy swetrowej — niewzorzystej...ciągła też była niechęć do przebrnięcia przez niezliczone rzędy jersey'u aby takowe barki wypełnić. W końcu się jednak zawzięłam i mam — eksperymentalną formę prostą:







...oprócz wcielenia programu "odszrzanie", kolejnym założeniem tego projektu był komfortowy luz przekładający się na dość luźną formę bezszwową, której konstrukcja oparta jest na metodzie contiguous — albo raczej na  własnej interpretacji tej metody.




Zużyłam na ten sweterek 4,5 motka mojej ulubionej alpaki drops'a, która poprzez swoje właściwości idealnie podkreśla zamierzone przekłamania formy — obniżoną linię ramion i wydłużony nieznacznie tył...,
Forma została przetestowana i nosi się znakomicie, choć nie jest urokliwa sama w sobie jest idealnym zwyklakiem*, który na pewno jeszcze powtórzę...no może z jedną innowacją — muszę popracować nad pogłębieniem dekoltu, bo choć ten mi nie przeszkadza to kolejny chciałabym mieć bardziej okrągły.



...a żeby nie było tak zupełnie nudno w bezkresnych oczkach lewych u rozciętych mankietów pojawiły się kontrastowe guziczki z równie kontrastowym przyszyciem...




no dobra,  kończę kawę i uciekam do pracy.....d o  z o b a c z e n i a ;)

 


*słowo zapożyczone od alejandry





Komentarze

  1. Bardzo kreatywnie i pracowcie ropoczełaś nowy rok.
    Zwyklak ma wszystko czego potrzebuje prosty sweterek: ciekawą formę, intrygujący detal i idealny kolor. Całość wyśmienita!

    OdpowiedzUsuń
  2. No, ale to dzięki nietypowej formie, dobrej włóczce i detalom zwyklak jest ciekawym zwyklakiem, a nie prostym, nudnym sweterkiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurczę ja takowe uwielbiam, właśnie ze względu na tę zwyczajną niezwyczajność. Twój wygląda na luźny i miękki, fajny kolor, no i podziwiam za te lewe oczka! Muszę sobie sprawić kolejny z serii...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...mi też się zawsze takie podobały, tylko zniechęcała mnie ta prosta dziubanina, dlatego ten jest pierwszy;)

      Usuń
  4. lubię rzeczy zwykłe z niezwykłego materiału :) kolor cudowny i te guziczki, taka szczypta... a propos wyrabiania głębszego dekoltu z przodu w metodzie od góry - akurat pisała o tym z obrazkami Antonina - http://uantoniny.blogspot.cz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten sposób, korzystałam z niego do tej pory jednak w reglanie oczka naturalnie układają się w owal, w tym sposobie, którym teraz robiłam dekolt układa się w łódkę — i zastosowałam rzędy skrócone ale układa się to wszystko inaczej...
      ale bardzo dziękuję za podpowiedź;)

      Usuń
  5. Cudny :-) Takie sweterki podobają mi się najbardziej :-) A te guziczki przy rękawkach - rewelacyjne :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zwyczajnie niezwyczajny sweterek niezwyczajnie ładny :)
    Pierwszy krok w odszarzaniu bardzo udany.
    Hm... metoda conti-coś-tam coraz bardziej mnie nęci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;)
      ...ta metoda wydaje mi się być prostsza — łatwiejsz do przeliczenia, uważam jednak, że nie nadaje się do każdego modelu swetra.

      Usuń
    2. Chyba najlepsza będzie do bardziej dopasowanych form. Wydaje mi się, że gdyby chcieć ją wykorzystać w nietoperzu, to już nie będzie to. Jak sądzisz?

      Usuń
    3. A wiesz, że chyba do nietoperza by się nadała albo inaczej: wykorzystałabym motyw konstrukcyjny ramion — ja dodawałam oczka w co drugim rzędzie (w oryginalnej metodzie na ramiona oczka dodawane są w każdym rzędzie) dzięki czemu linia ramion układała się po skosie — zrobiłabym do momentu "peleryny" potem podzielić na otwory rąk i dalej połączyć na tułów odejmując oczka na zwężanie....ale to wstępny pomysł trzeba by go rozwinąć,być może się mylę;)

      Usuń
    4. Hm... trzeba to sprawdzić :) Dzięki za podpowiedź.

      Usuń
  7. Kolor mnie urzekł:) I takich zwyklaków mi brakuje.
    Aniu, byłabym bardzo wdzięczna za wyjasnienie metody z karczkiem. Poprzeliczam sobie odpowiednio, to już łatwiejsze niż kombinowac od początku, a jeszcze Antosia napisała u siebie, że jest problem z rozliczeniem oczek, więc lekko sie podłamałam:(
    Buźka:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok;) napisz do mnie e-mail: anaszymanowska@wp.pl
      ...jeżeli przerabiałaś już reglan od góry z tej lub podobnej włóczki to napisz proszę ile oczek zazwyczaj nabierałaś na dekolt — może uda się przeliczyć do pożądanego rozmiaru;)

      Usuń
  8. Wysłałam maila:) Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sweterek super! odszarzanie nieźle Ci idzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. piekny! podziwiam tempo dziergania, ja jeszcze za moje poklady alpaki sie nie zabralam bo co spojrze w jej kierunku to mnie strach oblatuje ze z moim tempem drutowania skoncze gdzies krotko przed emerytura. Tymczasem dziergam malenstwo dla malenstwa majacego urodzic sie za tydzien i juz z czyms w tym rozmiarze grzebie sie od 10 dni... o dziewiarski wstydzie. Potem jeszcze jedna czapka i chyba juz alpaka i dekolt z rzedami skroconymi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla pocieszenia powiem tylko, że wkroczyłam właśnie w fazę cofania — czytaj prucia, bo jak mam chandrę to się podwójnie odzywa we mnie perfekcjonizm i wtedy wszystko co chociaż w minimalnym stopniu odstaje idzie do poprawki bądź do totalnego unicetwienia;( jak widać szybko nie zawsze znaczy dobrze! więc się nie przejmuj;)

      A czapka to krótkometrażowa przygoda — nie będzie tak źle;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. o jesu! no kocham go po prostu!!
    a nie masz ochoty może tego cudaka opisać? tak całkowicie łopatologicznie? bo u mnie ostatnio z myśleniem cienko, a ten sweterek chce mnie mieć! :)
    i kolor boski. i smaczki.
    i Ty na fotach.
    no ogólnie wszystko MNIAM!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uprasza się o likwidację weryfikacji obrazkowej :D
      o, znów się w niej pomyliłam... ;P

      Usuń
    2. No mam taki plan, nawet mam plan wydziergać go po raz drugi;/
      ...tylko przeraża mnie ten opis z lekka, najbardziej przełożenie grubości drutów na ilość oczek — ja zawsze używam najmniejszych z zalecanych a i tak mi wychodzi rozwlekle...ale będę próbować więc cierpliwości;)...a przede wszystkim bardzo dziękuję!

      ...A ja nawet nie wiedziałam, że takową mam;( zaraz postaram się to usunąć;)

      Usuń
  12. Bardzo laddny - prosty - taki potrzebny :)
    A alpaka drpsa jest cacy wloczka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. W mojej szafie to brakuje tylko miejsca, dziada z babą i czegoś do ubrania.
    Sweterek zwyklak świetny!
    Guziczki urocze.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

dwa do przodu

........trzy do tyłu
Tak mniej więcej kształtują się moje hobbystyczne poczynania. Porządkując dotychczasowe dokonania nie wiele powstawało bez prucia...stąd też nieuniknione wrażenie, że włóczka wije się w czasie bez satysfakcjonującego efektu. Skończone dzianiny wiszą bezczynne na haczykach kolejnych dni czekając na zmiłowanie aparatu....i tak oto minęły dwa miesiące...

Powstało w tym czasie kilka pomniejszych udziergów, o których będzie w innym – nieokreślonym czasie (?)

A teraz coś zupełnie nowego dla mnie: projekt S u m m e r ANKESTiCK:


Prosty letni top, o bardzo ciekawej konstrukcji, przemyślanej w niepowtarzalny sposób, który mnie osobiście bardzo zaskoczył. Nauczyłam się przy jego okazji niemieckiej metody rzędów skróconych – w mojej ocenie idealnej w przypadku przerabiania dżerseju.


Kumulując nowości postanowiłam też wykonać ten top z lnu. Sięgnęłam po niego po raz pierwszy w życiu, pełna obaw jaki przyniesie to skutek bo wszystko co o nim wiedziałam, to że jest sztywny i m…

winter leaves shawl

marzec 2017:
planuję aktualizację wzoru, jeżeli ktoś ma jakieś uwagi co do opisu lub schematów chętnie je uwzględnię :)





Materiały:

Włóczka: Baby Merino Drops (50g/ 175m) –4/5 motków Druty: 3,0; 3,5
Motyw: liczba oczek podzielna na 18 + 1
Skróty:
o.p. - oczko prawe
o.c. - oczko środkowe
M1L - dodać jedno oczko w następujący sposób:
wkłuć lewy drut od przodu pod poprzeczną nitkę pomiędzydrutami i przerobić na prawo od tyłu
M1R - dodać jedno oczko w następujący sposób:wkłuć lewy drut od tyłu  pod poprzeczną nitkę pomiędzy
drutami i przerobić na prawo od przodu
rz. - rząd/y

Instrukcja:
nabrać na drut okrągły 3,0  5 o. i przerobić 1 rz. na lewo(tego rzędu nie liczymy);
oznaczyć markerem oczko środkowe
rząd 1: 2o.p., M1L, o.c., M1R, 2o.p. – 7o.
rząd 2: wszystkie oczka  przerobić na lewo
rząd 3: 2o.p., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, o.ś., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, 2o.p. –11o.
rząd 4: oczka lewe
rzędy 3 i 4 powtarzać jeszcze o 88 razy –187o.


Następnie zmienić drut na 3,5 i kolejno przerabiać: 1.16 rzędów według sch…

;(

...z mozołem owada próbuję ogarnąć moje jesienne zachciewajki i plany

 ...i mi nie wychodzi
 ...zbyt dużo chcę zmieścić w mocno ograniczonej czasoprzestrzeni o synonimie 24h