Przejdź do głównej zawartości

(s)top pośpiechu

...bo jak się człowiek spieszy, to potem pruć musi.
...ostatnio ni jak nie idzie mi inaczej jak w ciągłym pospiechu, błędów robię przy tym co nie miara i efekt końcowy zamiast satysfakcji przynosi rozczarowanie....i następuje wspomniane prucie, jak nie całości to chociaż małej części....
Dlaczego tak się dzieje...dlatego, że moja wyobraźnia działa zdecydowanie szybciej niż moje przerobowe możliwości, a już w ogóle przyspiesza kiedy na drutach nudny dżersej - w głowie wydłuża się kolejka cudownych dzianin, które tu i ówdzie dostrzegam na waszych blogach.
Postanowiłam mniej chcieć - bo przecież nie można mieć wszystkiego... :(

Ostatnim z tych pośpiesznych udziergów  jest bambusowy top:






Prosty model własny wykonany z pięciu motków ambre w dwóch różnych odcieniach zieleni. Po raz kolejny komentując właściwości tej włóczki, stwierdzam, że jest świetna na wyroby letnie - niby ciężka i lejąca - niezwykle delikatna w noszeniu, jednak zdecydowanie wolę ją w fasonie luźnych form - w modelach "dopasowanych" widoczne są ewentualne błędy i pomyłki w procesie dziergania...




Przy okazji tego topu posiadłam umiejętność bez schodkowego łączenia pasków, której instrukcję znalazłam u Truscaveczki.
...zbyt pospiesznie podjęłam decyzję o łączeniu pasków z przodu i miejsca te są widoczne - zwalam to na wspomnianą wyżej właściwość włóczki, być może brak doświadczenia - są miejsca, w których nie widać żadnej różnicy, na przykład poniżej:
 

Reasumując: forma własna: reglan dziergany od góry, dekolt uformowany za pomocą rzędów skróconych, wykończony sznureczkiem i częściowo rozpinany...






Dziękując za miłe komentarze początków mojej szydełkowej przygody, wszystkim życzę 
s ł o n e c z n e g o  t y g o d n i a.                         

Komentarze

  1. etam - błędy są czy ich nie ma - bluzeczka i tak piękna

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uważam że jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Top bardzo fajny i w ogóle nie widać że robiony w pośpiechu. U mnie zieleni nie widać ale wieżę na słowo, widać natomiast perfekcyjne wykonanie i choć wytrzeszczam gały to niedoskonałości o których piszesz nie widzę. Życzę miłego noszenia.
    Dziękuję, że napisałaś to zdanie "Postanowiłam mniej chcieć - bo przecież nie można mieć wszystkiego... :( " bo mam podobny problem. Zapisuję w pamięci - dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję... niedoskonałości starałam się skrzętnie ukryć, a co do koloru to właściwie poszarzałe zielenie...

      Usuń
  4. Bardzo ładna bluzeczka. Wygląda raczej na szarości, nie zielenie (jak dla mnie, to akurat zaleta :))
    A ja wcale mniej nie chce. Chcieć mogę, muszę tylko realniej patrzeć, ile z tego mogę mieć. Nie chciałabym dojść do momentu, że wszystko co, chciałam już mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję....właściwie to szare zielenie...w kwestii chcenia czy możliwe jest w ogóle stwierdzenie: "mam wszystko" ciągle pojawia się coś nowego...coś co urzeka i ciągle zachęca...

      Usuń
  5. Fajny top. Ja się jakoś nie moge przekonać do tej włóczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...rzeczywiście włoczka nie należy do pospolitych i wymaga odpowiedniego podejścia - sama przyznam, że prędko po nią nie chwycę...

      Usuń
  6. Ładna, klasyczna bluzeczka
    Ruta

    OdpowiedzUsuń
  7. W prostocie siła :-) Bardzo ładna jest ta bluzka.
    I niestety znam to uczucie o którym piszesz, spotęgowane jeszcze przez "dziergać czy szyć" ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...też czasem lubię poszyć,takie małe formy, bardziej dekoracyjne,częściej jednak wybieram dzierganie.

      Usuń
  8. o skądś znam ten sweterk, czy to nie moje

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

dwa do przodu

........trzy do tyłu
Tak mniej więcej kształtują się moje hobbystyczne poczynania. Porządkując dotychczasowe dokonania nie wiele powstawało bez prucia...stąd też nieuniknione wrażenie, że włóczka wije się w czasie bez satysfakcjonującego efektu. Skończone dzianiny wiszą bezczynne na haczykach kolejnych dni czekając na zmiłowanie aparatu....i tak oto minęły dwa miesiące...

Powstało w tym czasie kilka pomniejszych udziergów, o których będzie w innym – nieokreślonym czasie (?)

A teraz coś zupełnie nowego dla mnie: projekt S u m m e r ANKESTiCK:


Prosty letni top, o bardzo ciekawej konstrukcji, przemyślanej w niepowtarzalny sposób, który mnie osobiście bardzo zaskoczył. Nauczyłam się przy jego okazji niemieckiej metody rzędów skróconych – w mojej ocenie idealnej w przypadku przerabiania dżerseju.


Kumulując nowości postanowiłam też wykonać ten top z lnu. Sięgnęłam po niego po raz pierwszy w życiu, pełna obaw jaki przyniesie to skutek bo wszystko co o nim wiedziałam, to że jest sztywny i m…

winter leaves shawl

marzec 2017:
planuję aktualizację wzoru, jeżeli ktoś ma jakieś uwagi co do opisu lub schematów chętnie je uwzględnię :)





Materiały:

Włóczka: Baby Merino Drops (50g/ 175m) –4/5 motków Druty: 3,0; 3,5
Motyw: liczba oczek podzielna na 18 + 1
Skróty:
o.p. - oczko prawe
o.c. - oczko środkowe
M1L - dodać jedno oczko w następujący sposób:
wkłuć lewy drut od przodu pod poprzeczną nitkę pomiędzydrutami i przerobić na prawo od tyłu
M1R - dodać jedno oczko w następujący sposób:wkłuć lewy drut od tyłu  pod poprzeczną nitkę pomiędzy
drutami i przerobić na prawo od przodu
rz. - rząd/y

Instrukcja:
nabrać na drut okrągły 3,0  5 o. i przerobić 1 rz. na lewo(tego rzędu nie liczymy);
oznaczyć markerem oczko środkowe
rząd 1: 2o.p., M1L, o.c., M1R, 2o.p. – 7o.
rząd 2: wszystkie oczka  przerobić na lewo
rząd 3: 2o.p., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, o.ś., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, 2o.p. –11o.
rząd 4: oczka lewe
rzędy 3 i 4 powtarzać jeszcze o 88 razy –187o.


Następnie zmienić drut na 3,5 i kolejno przerabiać: 1.16 rzędów według sch…

;(

...z mozołem owada próbuję ogarnąć moje jesienne zachciewajki i plany

 ...i mi nie wychodzi
 ...zbyt dużo chcę zmieścić w mocno ograniczonej czasoprzestrzeni o synonimie 24h