Przejdź do głównej zawartości

zeszłorocznie



ukończony wraz z końcem starego roku udzierg: prosty i niezobowiązujący w formie, z bardzo delikatnej i puszystej zarazem włóczki:



chusta Mara by M A D E L I N E T O S H
włóczka to farbowane przez Martę z Zagrody merino ulubione, w bardzo fajnym i wysublimowanym kolorze zachmurzonego nieba...
zużyłam jej 2,5 motka przerabiając na drutach 3.25


 

jeszcze kilka zeszłorocznych form niewłóczkowych pokażę niebawem...

z nowym rokiem z większą intensywnością zachciało mi się dziergać – z całkiem grubej włóczki i z całkiem cienkiej, coraz odważniejsze w kolorach koraliki układam w wyobraźni....wszystkiego chce mi się więcej...spełnienia więc noworocznych planów – sobie i WAM serdecznie życzę :)





Komentarze

  1. Spełnienia planów , wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)
    A Twoja chusta ładniejsza od pierwowzoru, piękna wełenka i bardzo staranne wykonanie. Narzuty przy środkowym oczku zastąpiłaś zrobieniem dodatkowego oczka z nitki poprzecznej, czy robiłaś 2 z 1 oczka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:)
      Narzuty robiłam z nitki poprzecznej metodą M1L i M1R - oczka lepiej się układają...

      Usuń
  2. Spełnienia marzeń robótkowych w Nowym Roku.
    Chusta świetna, takie najprostsze formy uwydatniają piękno włóczki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka piękna!!! Kolor podkreślił jej urok. Nie mogę się napatrzeć! Cudna !

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziergaj na potęgę! Pięknie Ci to wychodzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...chciałabym bardzo:) dziękuję

      Usuń
  5. O to lubię, piękna włóczka i prosta forma! Bardzo w moim guście ;) Aniu źyczę samych spełnionych projektów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci Olu dziękuje:)
      Bardzo spodobał mi się Twój "melange" - piękny:)

      Usuń
  6. Świetna! Włóczka mi się bardzo podoba, dobry wybór! Aż zajrzałam czy czasem nie kupiłabym sobie jakieś Ulubionej:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) włóczkę polecam gorąco - sama nie raz jeszcze po nią sięgnę:)

      Usuń
  7. Piękna. ... oczywiście chcę taką. .. natychmiast na wczoraj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję pięknie....i do dzieła:-)

      Usuń
  8. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :) Sliczna ta chusta zresztą jak wszystkie Twoje prace.Bardzo podoba mi się sweterek " jesienny melanż" pokazany 2.11. 2011 roku, a wykorzystany teraz przez Alejandre. Jeszcze w grudniu ubiegłego roku zaczełam sweterek i chciałam zrobic coś w tym stylu, oczkami samymi prawymi. Zrobiłam przód i tył,i kawałek rękawka i juz mi sie nie podoba. Nie wiem, ale wyszło takie cosik dziwne i to nie to. Sprułam toto i w sylwestra zaczęłam znów ale teraz rękawki w reglan i znów widzę ze to nie to. Wełenka śliczności, taki melanż pudrowego różu fioletu i jeszcze takie inne dodatki. Słowem ładna. Druty nr.5. Proszę wyślij mi wzór i przepis tego sweterka z tymi przedłożonymi rękawkami. Piekny jest. Moze teraz sie uda i bedzie jak trzeba.
    Pozdrawiam :) Agnieszka
    agnieszka.kresa@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie:)
      Wzór zaraz prześlę:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

dwa do przodu

........trzy do tyłu
Tak mniej więcej kształtują się moje hobbystyczne poczynania. Porządkując dotychczasowe dokonania nie wiele powstawało bez prucia...stąd też nieuniknione wrażenie, że włóczka wije się w czasie bez satysfakcjonującego efektu. Skończone dzianiny wiszą bezczynne na haczykach kolejnych dni czekając na zmiłowanie aparatu....i tak oto minęły dwa miesiące...

Powstało w tym czasie kilka pomniejszych udziergów, o których będzie w innym – nieokreślonym czasie (?)

A teraz coś zupełnie nowego dla mnie: projekt S u m m e r ANKESTiCK:


Prosty letni top, o bardzo ciekawej konstrukcji, przemyślanej w niepowtarzalny sposób, który mnie osobiście bardzo zaskoczył. Nauczyłam się przy jego okazji niemieckiej metody rzędów skróconych – w mojej ocenie idealnej w przypadku przerabiania dżerseju.


Kumulując nowości postanowiłam też wykonać ten top z lnu. Sięgnęłam po niego po raz pierwszy w życiu, pełna obaw jaki przyniesie to skutek bo wszystko co o nim wiedziałam, to że jest sztywny i m…

gdy nie dziergam

...nie nudzę się;)
Czasem pojawia się nagła potrzeba wykonania wykraczającej po za dziewiarstwo formy.
Jest to forma wciąż manualna będąca zazwyczaj namiastką ambitnego planu poszerzenia umiejętności w zakresu krawiectwa.... nie ukrywam, iż pomysł wcielenia formy odzieżowej przemknie mi incydentalnie przez głowę, szybko jednak  kończy się na wymówkach braku czasu, miejsca, doświadczenia  i tym podobnych.......ostatecznie to dziewiarstwo zdominowało inne potrzeby:)
i tak wszystkie wygórowane założenia (krawieckie lub inne) zamykają się w jednym worku: dosłownie – w worku na robótkę:


albo raczej w prototypie: bo powstawał intuicyjnie począwszy od jego wymiarów a na dodatkach kończąc....


Odpinana rączka, metalowy solidny zamek, wymyślona na poczekaniu  mała kieszonka na dodatki rękodzielnicze...... to wszystko składa się na pokaźną formę, w której schowa się nawet sweter w progresie....a to jak wiemy potrzebuje miejsca.





Lewostronnie potraktowany dżins, szara płócienna tkanina i bawełni…

winter leaves shawl

marzec 2017:
planuję aktualizację wzoru, jeżeli ktoś ma jakieś uwagi co do opisu lub schematów chętnie je uwzględnię :)





Materiały:

Włóczka: Baby Merino Drops (50g/ 175m) –4/5 motków Druty: 3,0; 3,5
Motyw: liczba oczek podzielna na 18 + 1
Skróty:
o.p. - oczko prawe
o.c. - oczko środkowe
M1L - dodać jedno oczko w następujący sposób:
wkłuć lewy drut od przodu pod poprzeczną nitkę pomiędzydrutami i przerobić na prawo od tyłu
M1R - dodać jedno oczko w następujący sposób:wkłuć lewy drut od tyłu  pod poprzeczną nitkę pomiędzy
drutami i przerobić na prawo od przodu
rz. - rząd/y

Instrukcja:
nabrać na drut okrągły 3,0  5 o. i przerobić 1 rz. na lewo(tego rzędu nie liczymy);
oznaczyć markerem oczko środkowe
rząd 1: 2o.p., M1L, o.c., M1R, 2o.p. – 7o.
rząd 2: wszystkie oczka  przerobić na lewo
rząd 3: 2o.p., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, o.ś., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, 2o.p. –11o.
rząd 4: oczka lewe
rzędy 3 i 4 powtarzać jeszcze o 88 razy –187o.


Następnie zmienić drut na 3,5 i kolejno przerabiać: 1.16 rzędów według sch…