Przejdź do głównej zawartości

zatoczyłam koło


...początek roku był na szaro, ostatni czas też dominował na szaro — teraz też będzie szaro, w tym roku jednak po raz ostatni:




Prosta forma reglanu przerabiana od góry z ażurowym motywem zaczerpniętym z specjalnego wydania Burdy 300 wzorów dziewiarskich. Na ten obcisły sweterek zużyłam 5 motków włoczki Baby Alpaca Silk Drops'a przerabiając na drutach 2,5 i 2,0




Bez zbędnych ceregieli napiszę tylko, że jestem (znowu nieskromnie) zadowolona — przede wszystkim z włóczki, która jest niezwykle miękka i lejąca — nie tak bardzo jak czysta alpaka, ale wydaniu tej formy to i nawet lepiej....zdecydowanie zapiszę ta włóczkę do grona moich ulubionych...




...jeszcze się tylko pochwalę, że w Kal'u organizowanym przez Justynę dostałam wyróżnienie i dzięki temu w kolejce do wydziergania znalazła się piękna forma chusty... Bardzo dziękuję!



 
wszystkim odwiedzającym 
życzę 
miłej przedświątecznej krzątaniny, 
do której sama uciekam.....;)




Komentarze

  1. W nowym nadchodzącym roku 2013 będzie obowiązywał zakaz -dla Ciebie- na szarość, zakaz bezwzględny - wtedy może odkryjesz piękno i w ogóle odkryjesz!- inne kolory, w których jest Tobie równie pięknie! !!! :) DOSYĆ SZAROŚCI !!!mówię Tobie ja, a wiesz, że dobrze gadam ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DOBRA — będzie koniec szarości jak będzie koniec czerni;)

      Usuń
  2. Oczywiście, że sweterek piękny, ale ma jeden mankament: jest szary :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...ale ten szary to jednak ciągle zaleta!...a wiesz przecież, że nabyłam już inne kolory, więc cierpliwości!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. No właśnie — jak jej się nie oprzeć?

      Usuń
    2. No nijak nie można :) Ja też teraz mam na drutach piękną szarą włóczkę.

      Usuń
  4. Piękny sweterek :-)
    Rewelacyjnie w nim wyglądasz ;-)
    Szarości nigdy dość !
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sweter wygląda ślicznie i jestem pełna podziwu dla wykonania i dla wkładu pracy, bo dłubanie na wykałaczkach jest tym, co zawsze będę podziwiała :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję.
      ... w kwestii wykałaczek to mnie czasem też odstraszają ale dla oczekiwanego efektu warto się wysilić:)

      Usuń
  6. Pięknie Ci wyszedł ten sweterek i kolorek też cudny!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. chwalą tę szarość i bronią ... cóż, STOP SZAROŚĆ! podtrzymuję:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. urzeczonam bardzo owym zacnym dziełem:))) piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta akurat alpakowa szarość jest cuuudna! I włóczkę bardzo lubię, też z niej dziergałam i wcale a wcale nie dziwię się fascynacji tym kolorem. Piękny sweterek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie! ...to moje pierwsze zetknięcie z tą włóczką, ale wiem, że nie ostatnie:)

      Usuń
  10. Sweterek piękny! A do włóczki się przymierzam. Wiele osób ją chwali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i gorąco polecam!

      Usuń
  11. Pięknie wyszedł ten sweterek i pięknie w nim wyglądasz. Niezmiennie zachwycam się Twoją fryzurą :) Włóczkę podglądnęłam u Ciebie i póki co testuję blisko szyi i ... o dziwo nie drapie! w związku z tym przerobię więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:)...za fryzurę również;)
      Ta włóczka jest niezwykle miękka i miła w dotyku:)

      Usuń
  12. Fajniusi ten sweterek, bardzo wzór mi się podoba i myślę, że w jakimś szalu też bu się sprawdził :)
    Przy okazji bardzo serdecznie chcę podziękować za "Spacer po Szetlandach", udało mi się piękna chustę zrobić, a do tego i czapkę z tym wzorem dorobiłam. Mam nadzieję, że zmobilizuję się przed Świętami i na blogu się pochwalę, by autora uczcić za taki czytelny wzór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję;)
      Wzór na pewno nadaje się na szal — ma tylko tendencję do wydłużania się, więc trzeba by go zrobić szerzej...tak myślę; bardzo mi miło że opis spacerowej nadaje się do użycia i niezmiernie ciekawa jestem czapki — bo przyznam, że o takowej myślałam, ale nie udało mi się jej do tej pory wykonać...
      Pozdrawiam:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

dwa do przodu

........trzy do tyłu
Tak mniej więcej kształtują się moje hobbystyczne poczynania. Porządkując dotychczasowe dokonania nie wiele powstawało bez prucia...stąd też nieuniknione wrażenie, że włóczka wije się w czasie bez satysfakcjonującego efektu. Skończone dzianiny wiszą bezczynne na haczykach kolejnych dni czekając na zmiłowanie aparatu....i tak oto minęły dwa miesiące...

Powstało w tym czasie kilka pomniejszych udziergów, o których będzie w innym – nieokreślonym czasie (?)

A teraz coś zupełnie nowego dla mnie: projekt S u m m e r ANKESTiCK:


Prosty letni top, o bardzo ciekawej konstrukcji, przemyślanej w niepowtarzalny sposób, który mnie osobiście bardzo zaskoczył. Nauczyłam się przy jego okazji niemieckiej metody rzędów skróconych – w mojej ocenie idealnej w przypadku przerabiania dżerseju.


Kumulując nowości postanowiłam też wykonać ten top z lnu. Sięgnęłam po niego po raz pierwszy w życiu, pełna obaw jaki przyniesie to skutek bo wszystko co o nim wiedziałam, to że jest sztywny i m…

winter leaves shawl

marzec 2017:
planuję aktualizację wzoru, jeżeli ktoś ma jakieś uwagi co do opisu lub schematów chętnie je uwzględnię :)





Materiały:

Włóczka: Baby Merino Drops (50g/ 175m) –4/5 motków Druty: 3,0; 3,5
Motyw: liczba oczek podzielna na 18 + 1
Skróty:
o.p. - oczko prawe
o.c. - oczko środkowe
M1L - dodać jedno oczko w następujący sposób:
wkłuć lewy drut od przodu pod poprzeczną nitkę pomiędzydrutami i przerobić na prawo od tyłu
M1R - dodać jedno oczko w następujący sposób:wkłuć lewy drut od tyłu  pod poprzeczną nitkę pomiędzy
drutami i przerobić na prawo od przodu
rz. - rząd/y

Instrukcja:
nabrać na drut okrągły 3,0  5 o. i przerobić 1 rz. na lewo(tego rzędu nie liczymy);
oznaczyć markerem oczko środkowe
rząd 1: 2o.p., M1L, o.c., M1R, 2o.p. – 7o.
rząd 2: wszystkie oczka  przerobić na lewo
rząd 3: 2o.p., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, o.ś., M1L, oczk(o/a) prawe, M1R, 2o.p. –11o.
rząd 4: oczka lewe
rzędy 3 i 4 powtarzać jeszcze o 88 razy –187o.


Następnie zmienić drut na 3,5 i kolejno przerabiać: 1.16 rzędów według sch…

;(

...z mozołem owada próbuję ogarnąć moje jesienne zachciewajki i plany

 ...i mi nie wychodzi
 ...zbyt dużo chcę zmieścić w mocno ograniczonej czasoprzestrzeni o synonimie 24h